Love peace and happiness camper vakantie 🚙

Hoi lieve volgers!

Het is even stil geweest, ik heb genoten van een heerlijke vakantie met mijn gezin❤ Wij zijn met een gehuurde camper op vakantie geweest! We hebben een doorreis gemaakt door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Polen en daarna weer terug door Duitsland naar huis! Wat hebben wij veel gezien en beleeft! Was echt een geweldige ervaring! En daarom ga ik in deze blog daarover vertellen😉

gepakt en klaar voor vertrek🚙

Een jaar geleden hadden Rich en ik het over kamperen, Rich vind kamperen prachtig. Hij word al gelukkig in een hutje op de hei. Voor mij is dat niet weggelegd, ik wil nog niet dood gevonden worden in een tent 🤣 Dus we zaten over tenten te praten, toen kwamen we op een caravan. Is opzich leuk maar ook niet echt mijn ding! Nooit had ik aan een camper gedacht, maar toen kwam een camper opeens te spraken. We zochten wat campers op, op internet en toen bleek dat het ons allebei echt helemaal geweldig leek! Rich was dol enthousiast omdat het dan nog steeds kamperen is. En mij leek het geweldig omdat je gewoon alles hebt wat je nodig hebt en ondertussen de hele vakantie nieuwe dingen gaat zien! Dat is mijn ideale vakantie, het liefst zie ik elke dag wat anders. En dat zou nu gaan gebeuren met een camper! Al vrij snel hadden we besloten dat dit onze vakantie zou gaan worden en gingen opzoek naar een camper. Rich en ik vonden een oude camper meer charme hebben dan een nieuwe dus gingen wij op zoek naar een oude camper. Rond januari hadden we er 1 gevonden en zijn we wezen kijken, we waren gelijk verliefd en hebben het snel vastgelegd. De camper is zo fout dat het gewoon leuk is! 🤣 een echt love, peace en happiness gevoel✌

Zaterdag 29 juli was het dan eindelijk zo ver! We konden de camper ophalen en gaan inladen. Wat hadden we er zin in. Eenmaal aan het rijden was het even wennen voor rich. Wat een gevaarte! 😂 Thuis aangekomen gelijk inrichten (in de regen) en na het inrichten eten en slapen. Zondag 30 juli vertrokken we om 7.30. De eerste dag hebben we 10 uurtjes gereden, we hadden een hele route bedacht naar allemaal campings en camperplekken. De eerste en laatste dag flink wat kilometers maken en de rest alleen maar binnendoor rond trekken! Geweldig! 🚙

2e overnachtingplaats Onze eerste overnachtingsplek was een camperplek midden in een plaats in Duitsland. Dat houd zonder mooie worden gewoon in dat je op een parkeerplaats staat met elektra 😂 en de eerste avond ging het gelijk regenen dus we zaten met zn 3e plus hond in de camper vast 😂 niet ideaal maar was wel lachen. Ook bleek de plek naast de brandweer te zijn dus die heeft voor wat overlast gezorgd midden in de nacht.🚒 regen in een camper is ook erg hard geluid, het klinkt als het hard regend gewoon als een vreselijke hagelbui! Dus het was een echte vuurdoop die eerste avond! Maar maakte ons niet uit want wij hadden vakantie🎉

De 2e dag gingen we al Oostenrijk in! Wat een prachtig land is dat! De 2e overnachtingplaats was een camping waar we ook onder de douch konden! Dit was een mooie camping en we hadden een prachtige plek! We hadden wel bij aankomst een man die deed alsof hij de eigenaar was en hij bleef ons maar aanspreken en om onze camper hangen terwijl wij aan het opbouwen waren🤣 echt wat voor ons z’n man😑 maar eenmaal gesetteld was de man weg en hebben wij een heerlijke avond gehad! 😉

3e dag gingen we weer naar de volgende overnachtingplaats, door de hitte konden we onderweg niet zoveel stoppen of onze hond alleen achter laten in de camper. Het tikte de eerste week regelmatig de 40 graden aan dus in de eerste week hebben we vooral hele mooie ritten gehad van camping naar camping! Dat was anders dan gepland, maar het was niet erg, het rijden en de prachtige landschappen onderweg waren vermaak genoeg! De 3e overnachtingsplaats waren we ook op een camping, daar was een regendouch buiten met ijskoud water! Heerlijk in die hitte! Ook zijn we daar lekker uit eten geweest want we waren die dag 9.5 jaar samen❤ de nacht was daar wat minder, door de hitte en geen zuchtje wind was het in de nacht alsnog 28 graden en er was op die camping heel veel verkeer te horen.

meerdere foto’s van onderweg😍

De volgende dag onze 4e overnachting gingen wij naar 1 van mijn top 3 plekken.👍 Dit waren camperplekken, dus geen camping, in Oostenrijk. De plekken waren op een grasveld, er was elektra en vers water. En je kon er douchen. Maar behalve alle faciliteiten lag de plek naast de Donau. Het was een prachtige locatie en door de Donau stond er ook weer wat wind. We hadden de camper in een hoek gezet en daardoor hadden we de hele tijd schaduw! Top plek, mooi gezeten, heerlijk gewandeld en goed geslapen!😍

Dag nummer 5 was ook een prachtige camperplek in Oostenrijk midden in een wijngaard! Wat een leuke plek! We stonden wel naast een zeikerige Duitser. Die was niet blij dat wij naast hem kwamen staan en ging toen alles opruimen en verder op in het veld staan😂 dussss! Je mocht op de plek betalen voor de overnachting of je kon 12 flessen wijn kopen en gratis overnachten! Dat hebben wij dus gedaan! Toen we de flessen gingen kiezen kregen we een proeverij! Was erg leuk en lekker! Dit was de laatste overnachting in Oostenrijk! Dit is door de ervaring en de plek mijn 2e favoriet van de top 3 plekken.

overnachting in de wijngaard🍇

Dag nummer 6 zouden wij gaan overnachten in Hongarije. We reden Oostenrijk uit en van een heel mooi verzorgd en schoon land gingen we over de grens naar een weg dat zou in Nederland niet eens als een echte weg gezien worden. Overal gaten, scheuren en de weg werd ook steeds smaller. Die weg dacht ik echt dat we aan het einde geen camper meer over zouden hebben 🤣 wat een lawaai!

de wegen in Hongarije 😱

Ook Hongarije zelf leek een woestijn. Geen hond te bekennen. Onderweg kwamen we zelfs borden tegen dat je op sommige wegen niet met paard en wagen mocht komen🤣 wat een bijzondere ervaring! Eenmaal aangekomen bij de camping waar we zouden overnachten besloten we dat we daar niet dood gevonden willen worden en besloten we om door te rijden naar Slowakije naar onze overnachting in Bratislava! Slowakije was er iets beter aan toe dan Hongarije. Maar ook hier was veel armoede en slechte wegen. De camping waar we onze 6e overnachting hadden was midden in Bratislava! De camping leek om een beeld te geven en om ons gevoel te beschrijven op Fort oranje😑🤣 je mocht je camper zetten waar je maar wilde, er reed standaard elke 2 uur politie rond🤔 en de gebouwen die er waren, waren verouderd of vernield. Erg appart om daar te zijn😂

overnachting in Bratislava

De camping lag wel aan een prachtig meer dus daar gingen we lekker zwemmen. De camera mee. Dus Rich en Guusje eerst het water in, ik wat foto’s maken en dan zou ik het water in komen en dan zou Rich wat foto’s maken! Tijdens de foto’s die ik maakte merkte ik dat er iemand de hele tijd zat te loeren, kreeg al een naar gevoel, dus ik camera in de tas, bink onze hond lag er naast dus je denkt dat zit wel goed. Op het moment dat ik het water in ben zie ik die man op staan. Dus ik gauw Rich naar de tas gestuurd. Die man liep samen met een andere man er ook heen. Rich was net op tijd😥 z’n soort camping was het dus🤣 gelukkig allemaal goed gegaan en een ervaring rijker!

Volgende dag, dag nummer 7 waren we wel weer blij dat we weg konden hier, na een douch zijn we door gereden naar Tsjechië. We zouden volgens onze planning een dag extra blijven en Bratislava bezoeken, maar door die camping en door de hitte was dat geen optie! 😉 Dus door naar Tsjechië! Ook echt een prachtig land! Wat een landschap en mooie uitzichten! 😍 De camping die op onze route was bleek niet meer te bestaan en was een uitgestorven grasveld geworden. Dus wij door naar een andere camping. Deze camping bleek vol door allemaal motorrijders. Dus wij weer door. Na 1 uur extra rijden kwamen we gelukkig aan bij een mooie camping aan een meertje! Daar hadden we weer een mooie plek! Vanaf deze dag was het gelukkig niet meer 40 graden overdag maar meer een graad of 25 a 28. De avonden waren daardoor wel koud dus het werd met vesten aan en kleedjes over ons heen buiten zitten❄☃😂

De volgende dag, dag nummer 8 gingen wij weer door naar de 2e camping in Tsjechië! Onderweg even geluncht op een heel mooi plekje met mooi uitzicht onderweg. Wat een luxe dat je gewon overal waar je maar wilde kon stoppen! Deze camping was ook erg mooi aan een meer en die avond was er ook een prachtige zonsondergang! De camping zelf was niet heel bijzonder, maar hij was netjes genoeg! Die avond hadden we een groot oranje zeil aan onze luifel vast gemaakt zodat we niet in de koude wind zouden zitten die avond. Het zag er niet uit 😂 maar werkte wel heel goed👍

Dag nummer 9 zijn we door gereden naar Polen! Dat land heeft ons echt verbaasd hoe mooi het is! Wat een geweldige ritten hebben we daar gehad! Heel mooi landschap, prachtige natuur, hele mooie uitzichten. Echt genieten. De camping was midden in een plaats en lag naast een zwembad. Op de camping was een oudere feestje dus tijdens de elvis muziek hebben we lekker een hapje gegeten. We wilde de avond nog zwemmen maar helaas was het zwembad dicht. De volgende ochtend zijn we wel even wezen zwemmen maar er zaten (even opgezocht) muggenlarven in het water dus na 1 duik waren we er al snel klaar mee. 😱

De volgende dag, dag nummer 10. De camping waar we heen gingen hadden nederlandse eigenaren. Dat wisten we van te voren, maar dat er alleen maar nederlanders zouden staan wisten we niet 🤣 van mij hoeft het niet maar deze camping was zo mooi dat het ons niet uit maakte dat iedereen er nederlands was😉 er was een hele leuke speeltuin voor Guusje. Dat vond ze super. En tijdens dat wij in de speeltuin waren was daar een jongentje alleen aan het spelen. Jaar of 5. Aan de manier van aandacht vragen was al snel duidelijk dat ie een hoop aandacht te kort kwam. Binnen 5 min probeerde hij al op mijn schoot te klimmen. Ben een hoop gewend met mijn werk maar een wildvreemd kind op schoot dat had ik nog niet mee gemaakt.🤣 Na dat hij express op de glijbaam sprong waar Guusje net vanaf gleed ben ik even boos geworden en liet hij ons met rust 😑 misschien handig voor de ouders om volgende keer er bij te blijven. Dat heeft ie nog wel nodig 🤣 Die avond was het heel koud. Maar ook nu met vesten en kleedje hebben we gewoon lekker buiten kunnen zitten! Ons krijg je niet gek 😂✌ deze camping is de laatste camping die in mijn top 3 staat! Was echt een hele mooie plek!

Dag nummer 11 zijn we naar Dresden Duitsland gereden. We wilde toch graag een stad bezoeken en deze lag op de route! De camperplek was gewoon een parkeerplaats. Maar dat was prima want daardoor was je met 5 min midden in het centrum! Wat een prachtige stad! Ontzettend veel oude gebouwen, we wisten niet wat we zagen! Echt een goeie keus geweest om hier heen te gaan! 😍 in de stad weer heerlijk terrasjes gepakt en heerlijk uit eten geweest. Na 10 dagen kamperen was dit wel weer erg leuk! Na het eten guusje naar bed gedaan en wij nog even buiten gezeten. In de verte zagen we al onweer. Dus alles opgeruimd en naar bed gegaan. De onweer en regen was er helaas al vrij snel. Dus een vreselijke lawaai. Was een heftige nacht met weinig nachtrust. 😑

Dresden😍

De laatste dag, dag nummer 12 was ook in Duitsland. Dit waren ook camperplekken. En daardoor was je dus ook weer met 5 min midden in een plaatsje. Ook was het naast een zwembad. Dus die middag lekker gezwommen. Het bleek een zout waterbad te zijn. Maar zag eruit als een normaal zwembad. We hadden de dag ervoor niet kunnen douchen, dus toen we erin gingen en zout proefte dachten we in eerste instantie dat we heel vies waren 🤣🙈 na het zwemmen lekker omgekleed en zijn we het plaatsje in gegaan om een drankje te doen. Daar in een restaurant. Eenmaal binnen hadden we gelijk de volle aandacht van een Duitse te dronken oude man die Guusje natuurlijk prachtig vond. 😒 na de hele tijd door ons heen te praten en aandacht te vragen heeft Rich 1 keer wat gezegd toen was het klaar 🤣 Daarna zijn we lekker uit eten gegaan. Eenmaal uit gegeten terug naar de camper. Daar stikte het van de muggen en het ging regenen. Dus voor het eerst en gelijk voor de laatste keer een spelletje gedaan in de camper! De volgende dag waren we in 7.5 uur lekker weer thuis. Even een uurtje over gedaan om de camper leeg te halen en toen was de camper vakantie weer over! Wat een geweldige vakantie!

Dingen die we anders zouden doen;

– camper met airco, wat was dat afzien voor ons en onze hond.

– als de volgende camper een wc heeft, zo min mogelijk gebruiken en dan 1 met een casette en niet een slang. Die kan je bijna nergens legen. 🤔😷 uit eindelijk was het zo vol dat ie lekte😷🤢

– meer tussendoor stoppen en dingen bezichtigen.

– gewoon snel weer doen want het was geweldig! Ontzettend veel gezien, gelachen en genoten!! ❤

Veel leesplezier! En tot volgende week❤